Błąd wysyłki wiadomości WordPress

Często pojawiającym się problemem jest brak poprawnej wysyłki wiadomości z poziomu skryptu WordPress, np. poprzez zainstalowaną wtyczkę z formularzem kontaktowym. Problem często pojawia się kiedy w użyciu jest wysyłka za pomocą domyślnej funkcji mail().

W sytuacji kiedy występuje błąd wysyłki wiadomości rozwiązaniem może być instalacja wtyczki za pośrednictwem której wysyłka wiadomości będzie odbywała się poprzez uwierzytelnianie SMTP. W tym celu należy pobrać wtyczkę znajdującą się pod adresem WP Mail SMTP a następnie zainstalować wtyczkę poprzez panel administracyjny WordPress.

Dodanie wtyczkiNa nowej podstronie wybieramy przycisk Wyślij wtyczkę na serwer

Wyślij wtyczkęa następnie wybieramy Przeglądaj wskazując pobrany spakowany plik z wtyczką w lokalizacji na komputerze

Wskazanie lokalizacji wtyczkiPo zainstalowaniu i włączeniu wtyczki należy przejść do opcji konfiguracji wtyczki wybierając w panelu administracyjnym Wtyczki > Zainstalowane wtyczki i link Settings u dołu nazwy wtyczki

Ustawienia wtyczki

W konfiguracji wtyczki WP Mail SMTP należy sprawdzić czy jest zaznaczona opcja Send all WordPress emails via SMTP oraz wprowadzić ścieżkę SMTP oraz port SMTP. Dane te można uzyskać od firmy hostingowej na której znajduje się założona skrzynka e-mail. Zaznaczyć należy również opcję Use SSL encyption

Ustawienia SMTP

Poniżej należy wprowadzić adres e-mail skrzynki pocztowej oraz hasło do zalogowania, należy również zaznaczyć opcję uwierzytelniania SMTP. Skrzynka e-mail może być założona specjalnie do wysyłki wiadomości e-mail z formularzy lub można skorzystać z istniejącej skrzynki e-mail z której korzystamy.

ustawienie-stmp-2Następnie należy zapisać ustawienia oraz sprawdzić czy wiadomość e-mail np. z formularza jest poprawnie dostarczana na skrzynkę e-mail.


Komunikat: Twoja wiadomość nie została wysłana

Często występującym problemem po skonfigurowaniu wtyczki SMTP do obsługi formularza kontaktowego Contact Form 7 jest problem braku wysyłki wiadomości po naciśnięciu przycisku Wyślij. W przypadku wystąpienia opisanego problemu należy zweryfikować czy w ustawieniach formularza w zakładce E-mail w polu From adres e-mail jest taki sam jak w ustawionej wtyczce do uwierzytelniania SMTP.

Z menu wybieramy Formularze > Formularze a następnie link Edytuj przy utworzonym formularzu do wysyłki wiadomości.

formularz-cf7

Następnie wybieramy zakładkę E-mail i sprawdzamy czy adres e-mail w polu From jest taki sam jak w ustawieniach wtyczki do wysyłki poprzez uwierzytelnianie SMTP.

snap_2016.01.28_20h38m50s_001_

Po wprowadzeniu adresu e-mail zapisujemy zmiany i sprawdzamy czy możliwe jest poprawne wysłanie wiadomości z formularza Contact Form 7.

-1+1 (brak głosów)
Loading...

Zobacz również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *